🌟 هيچ چيز اتفاقى نيست حتى بودن شما در اينجا كه ميتوانيد با استفاده از این فال قهوه و نشانه های رویت شده آن پاسخی بر ابهامات خود بیابید 🌟


شروع گرفتن فال قهوه


🟣 هم اکنون نيت كنيد و شروع كنيد 🟣


🔸 لطفا پس از دریافت فال خود در واتساپ نظر خود را برای دیگر عزیزان در سایت ثبت کنید (باتشکر) 🔸


🌺 ما با صبوری در کنار شما هستیم 🌺

فواید قهوه

طبق گفته انجمن ملی قهوه، قهوه یکی از کالاهای مورد تقاضا در جهان است. تاریخچه نوشیدن قهوه با یک گله‌دار بز اتیوپیایی شروع می‌شود که اولین بار وقتی متوجه شد که بزهایش با دانه‌های قهوه غذا می‌خورند و خواب را رها می‌کنند، تأثیر دانه‌های قهوه را کشف کرد.

فال قهوه : او این مشاهدات را با راهبی در یک صومعه محلی در میان گذاشت. راهب لوبیاها را جوشاند و مایعی به دست آورد که او را قادر می ساخت تا هنگام نماز عصر هوشیار بماند. به زودی، همه راهبان شروع به نوشیدن مایع دانه قهوه کردند – رازی که به بقیه شبه جزیره عربستان و سپس در سراسر جهان گسترش یافت.

در طول تاریخ، متخصصان تغذیه و پزشکان در مورد خطرات نوشیدن قهوه، به ویژه توانایی آن در افزایش فشار خون یا فشار خون، هشدار داده اند. با این حال، تحقیقات از این خطر درک شده پشتیبانی نمی کند.

به نظر می رسد افرادی که قهوه می نوشند خود را “تنظیم” می کنند. در یک متاآنالیز منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، پس از مصرف معمول قهوه (۲ تا ۳ فنجان در روز) به مدت دو هفته، بدن خود را تنظیم می کند و دیگر اثر فشار خون بالا مشاهده نمی شود.

فشار خون بالا بد در نظر گرفته می شود زیرا می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی و کلیوی شود. با این حال، یک مطالعه American Journal نشان داد که در زنان، با وجود افزایش کوتاه مدت فشار خون، نوشیدن قهوه با کاهش احتمال سکته مغزی مرتبط است.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که به نظر نمی رسد این اثر به دلیل کافئین باشد، زیرا سایر نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای و نوشابه با خطر سکته مغزی مرتبط نیستند. در عوض، به نظر می رسد که اثر محافظتی به دلیل چیز دیگری باشد – اجزای تشکیل دهنده جدا از کافئین – اما این نیاز به مطالعه دارد.

اجزای قهوه همچنین می توانند بر توانایی بدن در متابولیسم داروها تأثیر بگذارند. همیشه ایده خوبی است که با پزشک یا داروساز خود در مورد تداخلات منفی احتمالی مشورت کنید.

فواید قهوه

دانه قهوه نیروگاه فعالیت پلی فنول است. پلی فنول ها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند که فعالیت آنتی اکسیدانی بالایی دارند و با رادیکال های آزاد آسیب رسان (مولکول های ناپایدار که می توانند به DNA و پروتئین ها آسیب برسانند) از درون به بیرون مبارزه می کنند.

تصور می شود اسید کلروژنیک یا CGA فراوان ترین پلی فنول دانه قهوه باشد. متأسفانه، CGA از طریق فرآیند بو دادن لوبیا تخلیه می شود. با این حال، قهوه متوسط ​​روست شده همچنان حاوی تقریباً ۵۰ درصد CGA موجود در دانه قهوه اصلی است.

لینک مفید : پارچه های پشمی با عصاره قهوه مصرف شده

CGA دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و ممکن است عامل اصلی بسیاری از مزایای سلامتی باشد که در مصرف کنندگان قهوه معمولی مشاهده می شود.

فواید مصرف منظم قهوه عبارتند از:

  • بهبود عملکرد مغز از نظر حافظه و مهارت های تفکر
  • خطر ابتلا به دیابت نوع دوم کمتر است
  • خطر کمتر زوال عقل و بیماری پارکینسون
  • میزان کمتر افسردگی
  • میزان کمتر سرطان کبد و کولورکتال
  • قهوه طبق آیورودا

آیورودا می آموزد که همه گیاهان یک هدف را دنبال می کنند. قهوه به بهترین وجه به عنوان یک دارو در نظر گرفته می شود. درست مانند هر دارویی، نظارت بر اثرات آن و تنظیم مصرف بر اساس آن مهم است.

قهوه به عنوان یک اثر گرم و محرک در بدن شناخته شده است. ممکن است باعث افزایش انرژی، تحریک هضم و افزایش فشار خون شود. این ویژگی ها ممکن است برای برخی از قوانین اساسی مفید باشد، اما باید توسط دیگران در حد اعتدال مصرف شود.

(از نوع دوشا خود مطمئن نیستید؟ در آزمون ما شرکت کنید و دوشا خود را کشف کنید.)

واتا: افرادی که ساختار واتا قوی دارند، افکار سریعی دارند و معمولاً افرادی سردتر (از نظر دمای بدن) با هضم هوا و تولید گاز هستند. برای انواع واتا بهتر است قهوه مصرف نکنند. قهوه ممکن است Vatas را تخلیه کند.

لینک مفید : ۹ دلیل که چرا قهوه برای شما مفید است

چای زنجبیل گزینه ای برای کمک به “گرم کردن” آتش گوارش و تحریک روده است. نوشیدن قهوه ممکن است منجر به تمرکز ضعیف یا مشکل در خواب شبانه شود.

پیتا: انواع پیتا معمولاً گرم و رقابتی هستند و افکار و پاسخ‌های سریع دارند. برای آنها، قهوه نیز باید پرهیز شود – شاید یک تا دو فنجان به عنوان “افزایش سرعت” بعد از صبحانه، اگر اصلاً نباشد. قهوه برای این نوع دوشا ممکن است به صورت تولید بیش از حد اسید و مزاج ظاهر شود: به رفلاکس معده، کنایه، گرما و عصبانیت فکر کنید.

کافا: افراد با نفوذ قوی کافا ممکن است احساس کنند تا حدودی سنگین و کند حرکت می کنند – نه تنها در صبح، بلکه در طول روز. قهوه ممکن است یک ابزار فوق العاده برای کمک به تحریک انرژی در افرادی که دارای کافا دوشا قوی هستند.

و همچنین برای تقویت هضم بعد از وعده های غذایی باشد. علاوه بر تحریک و انرژی، کیفیت ادرارآور قهوه ممکن است به خشک شدن برخی از ماهیت سنگین و مرطوب کافا کمک کند.

به نظر می رسد قهوه به دلیل خواص گیاه دارویی آن جایگاهی را در جدول به دست آورده است. با این حال، مراقب باشید که هر انرژی کاذب ایجاد شده از طریق کافئین در نهایت به بدن تخلیه می شود.

لینک مفید : آیا قهوه برای شما خوب است ؟

شما در محیطی انرژی تولید می کنید که بدنتان به طور طبیعی به شما می گوید هیچ وجود ندارد. با گذشت زمان، این تولید کاذب انرژی ممکن است عدم تعادل ایجاد کند.

اگر متوجه شدید که بدون عادت روزانه تان به قهوه احساس کمبود انرژی می کنید، به چرخه خواب منظم خود نگاهی بیندازید. گاهی اوقات، بدن در پی سادگی است و نیاز به استراحت دارد – نه کافئین.

غذای آماده؟ برو و آن جام روزانه جو را برای خودت بریز. فقط مراقب اثرات آن باشید و آگاهانه مصرف کنید. همانطور که اغلب اتفاق می افتد، انتخاب ارگانیک تصمیم خوبی است – هر چه کمتر پردازش شود، به ویژه با مواد شیمیایی بالقوه مضر – بهتر است. جوانه های چشایی و سلامتی شما ممکن است از شما تشکر کند.

لینک مفید : خواص درمانی قهوه

*توجه سردبیر: اطلاعات این مقاله فقط برای استفاده آموزشی شما در نظر گرفته شده است و جایگزین توصیه، تشخیص یا درمان پزشکی حرفه ای نیست.

همیشه در مورد هر گونه سوالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی و قبل از انجام هر گونه رژیم غذایی، مکمل، تناسب اندام یا سایر برنامه های بهداشتی داشته باشید، از پزشک خود یا سایر ارائه دهندگان بهداشتی واجد شرایط مشاوره بگیرید.

برگرفته از : Coffee Benefits

لطفا نظر خود را واضح و شفاف بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه